Pred zbiralno akcijo papirja, ki je bila v torek, 14. maja, smo imeli učenci predmetne stopnje še polovični tehniški oz. naravoslovni dan.
Učenci 6. in 7. razredov smo se udeležili zanimivega predavanja, ki ga je vodil Matic Novak s posebno vsebino. Predstavil nam je, kaj pomeni beseda ADHD, saj je tudi sam zaznamovan z njo. Na začetku smo se na zabaven način ogreli in postavili v krog. Nato pa smo nestrpni čakali na začetek predavanja. Povedal je, da to v angleščini pomeni nekaj v povezavi z avtizmom in podobnim. Razlagal nam je o svoji ideji, da bi bil reševalec, ki bi pomagal ljudem. To idejo pa je dobil, ko je bil star približno toliko kot mi. In sicer nekega dne se je zgodila nesreča tik pred njegovo hišo. Gospa, ki je bila v nesreči udeležena, se je hudo poškodovala, in on ji je takrat pomagal. Spomnil se je, da je v vsakem avtomobilu prva pomoč. Ker je bila gospa zelo poškodovana . On je bil navzoč pri postopku reševanja in takrat je dobil idejo, da bi postal reševalec. Povedal nam je tudi, da ko je bil sam v šoli, je imel težave z branjem in so se vsi norčevali, med testom je veliko znal, ampak vsaka stvar, ki se je premaknila, vsak glas, vsak vonj … je v njem vzpodbudil pozornost in zato je naloge rešil slabše. V tem smo se preizkusili tudi mi. Dal nam je dve besedili. Ene jo bilo napisano pravilno, drugo pa je bilo napisano približno tako, kot ga je v naših letih videl sam. Izbral je tudi nekaj učencev oz. prostovoljcev, ki jim je razdelil teste. Naša naloga pa je bila, da smo vmes spuščali zvoke, zganjali hrup, da smo jih zmotili. S tem so izvedeli, kako je bilo njem. Njegova služba sedaj je, da predava po šolah in pomaga otrokom z različnimi potrebami, kot so avtizem, da ne moreš biti na miru … Na predavanju smo se naučili, da moramo vedno verjeti, da se da rešiti mnogo težav, da parkrat vzdihnemo skozi nos in usta in pomislimo na vse dobro. Pri otrocih s takšnimi potrebami pa je težko vzpodbuditi pozornost, zato si on po navadi na lica nariše modre črte, ki pri njih vzpodbudijo pozornost. Predavanje mu je super uspelo. Mi smo uživali!
Brina Zupin, 6. b
Učenci 8. razredov imeli naravoslovni dan. Naučili smo se, kako človeka rešiti in mu pomagati, kadar je v nezavesti ali kadar mu je treba pomagati z oživljanjem (tudi z AED). Poleg tega pa smo imeli tudi uro o tehnikah sproščanja. Prvo uro smo spremljali zanimivo predavanje o oživljanju, drugo uro smo tehnike oživljanja na lutki preizkusili tudi sami.
Eva Jošt in Zala Škrjanc, 8. c
Nas, devetošolce, sta obiskali Severina in Alja, ki sta najprej izvedli predavanje na temo prometa ter nam predstavili prednosti, slabosti in pravila za varno vožnjo z e-skirojem. V drugi šolski uri pa smo se razdelili v štiri skupine ter se premikali po točkah z dejavnostmi. Rešili smo tudi dve anketi s posebno kodo, sestavljeno iz poljubne barve, živali in dvomestne številke, ki smo se jo morali izmisliti sami.
Ana Stevanović in Tim Boncelj Lahovec, 9. a